tiistai 4. marraskuuta 2014

Vaatekaappikiukku




Hän haroo tukkaa.

Henna, mun siskoni, laski joskus mun kaikki FB-profiilikuvat, joissa haroin tuolla samaisella kädellä tukkaani. Niitä oli monta. Se on niin sanottu turvakäsi.

Oon ollu koko aamun vähän kiukkusena, ja syy siihen on niin tyhmä, että se tekee mut entistä kiukkusemmaks.

Mulla kun on ollu jo pidempään mielikuva, jossa mun vaatekaapissa on ihanan väljiä hyllyjä, joissa on kauniisti viikattuna vain muutama vaatekappale per laatu. Sen lisäksi rekillä roikkuis ne spesiaaleimmat kappaleet kunniapaikalla ja pääsisivät päälle aina vähän erikoisempiin tilausuuksiin.

Ja siis kun todellisuushan ei ole tällainen. Oon käyny jo useamman vuoden mun vaatekaappejani tosi rajulla kädellä läpi, heitän vähän väliä kamalat kasat liian vähälle käytölle jääneitä vaatteita kirppiskasseihin ja ostelen vain täsmähankintoja tarpeen mukaan. Ja SILTI mun vaatekaapit on stana-ttu-prkl kuin ydinpommin jäljiltä ja siellä lojuu koko ajan ylimääräistä ja turhaa ryysyä. 

Aamulla makoilin sängyssä varmaan puol tuntia miettien, että nyt revin ton koko perkeleen kaapin tyhjäksi ja pistän sinne VAIN ne ihanimmat - "oikeesti nyt hei Taru, vain ne ihanimmat, nyt pistät sinne neulehyllylle ne pari uutta Filippa K:n neuletta ja sen R-Collectionin neuleen, kaikki muut heität menemään. Eiku hei, sen harmaan ison Monkista ostetun pidän, samoin sen valkosen, ne ei kuitenkaan oo tekokuitua ni voi hyvin pitää. Ai niin, se Jenniltä saatu kirppisneule, pakko pitää. Niin ja noi pitkät neuletakit muuten pidän kans, ne sopii mulle. Hitsi se yks neulemekko, pakko nyt viedä se vihdoinkin Elinalle kavennettavaks, ollu kohta jo yli vuoden käyttämättä... Kavennettuna mä käytän sitä ihan salee."

Ja näin se homma jatkuu joka kerta. Viimestään päästyäni t-paitaosastolle mä oon jo niin turhautunut itseeni, että jätän koko homman ja se suatanan vaatekaappi saa pursuta epäjärjestyksessä kaikkea mukamas tehokkaasti läpikäytyä, mutta silti ah niin turhaa vaateryysyä ja piilottaa ne mun mukamas ainoat oikeasti kivat vaatteet sinne sekaansa.

Miksi se on olevinaan niin kamalan hankalaa pistää t-paitahyllylle vain ne pari laadukasta ja hyvää t-paitaa, toppihyllylle ne mitä oikeasti vain käytän eikä niitä oooo tää on varmaan niin kiva joku kesä -toppeja, housuhyllylle vain niitä jotka oikeasti mahtuu päälle nyt eikä sit joku samainen kesä ku se joku toppi ois kiva, ja neulehyllylle ne pari hyvälaatuista ja pitkäikäistä neuletta? 

Miksi todellisuus on sellainen, jossa mulla on monta hyllyä jo parhaat päivänsä nähneille vaatteille, joita "käytän esim. mökillä, lenkeillä ja kotona", mut joihin en oo koskenu kertaakaan lähtiessäni lenkille tai mökille, tai ollessani kotona?


2 kommenttia:

Anonyymi kirjoitti...

Tara! Mahtavaa kun olet takaisin! Stalkkaan sua satunnaisesti Instagramis toki mutta vasta nyt huomasin blogin osoitteen ilmestyneen nimen alle.

Sitten vaatekaappiongelmaan, onko sulla jotain varastokomeroa kellarissa tai vintillä? Jätä vaatekaappiin ne oikeasti ihanimmat, muutama vaate jokaista laatua (kaks neuletta, kaks collegea jne) ja sullo kaikki loput "en millään halua luopua" -vaatteet sinne varastoon. Sieltä ne saa vielä takaisin jos ehdottomasti tajuat jotain tarvitsevasi, jos et ole pariin kuukauteen haikaillut varastovaatteiden perään niin kiertoon vaan. Mulle toimi, toivottavasti sulle kans!

Rakkaudella, salalukijasi :D

Tara kirjoitti...

Hei salalukija! Ihanaa, että olet löytänyt takaisin tänne :)

Mulla on kyllä sellanen iso vaatehuone, jossa varastointi onnistuu, ja sitä kyllä tehokkaasti jo toteutankin... Mut meinaan silti tämän kommenttisi innoittamana tehdä tänään ton varastoinnin vielä ronskimmalla kädellä - pakko onnistua :D